• Breaking News

    Bangga Atau Malu Dengan Saiz Zakar Anda?

    Catuaba

    Recent Post

    Tuesday, January 24, 2017

    RAHSIA DAN KEBAIKAN CATUABA

    Catuaba adalah sejenis pokok kecil yang tumbuh di utara Brazil. Semasa musim berbunga, ia kembang dengan bunga berwarna kuning dan oren.

    Dalam catatan sejarah silam untuk perubatan herba, kulit pokok Catuaba lazim digunakan sebagai sumber untuk kekuatan dan kesihatan badan.

    Puak India Tupi Amazon mempunyai tabiat mengunyah kulit pokok Catuaba semasa memburu bagi meringankan keletihan mental dan fizikal malah mencegah mengantuk.

    Catuaba juga boleh merawat keletihan dan kelemahan umum serta kebimbangan dan daya ingatan yang lemah.

    Apabila kita bercakap afrodisia atau peningkatan seks asli di Brazil, perkataan yang datang ke bibir setiap orang adalah "Catuaba." Catuaba (nama saintifik Trichilia catigua,) dikenali di seluruh dunia sebagai Viagra Brazil tanpa kesan sampingan yang memudaratkan. Kumpulan orang asli Amazon telah menggunakan Catuaba selama berabad-abad sebagai afrodisiak, tetapi ia juga digunakan dalam rawatan keletihan, insomnia, murung, mati pucuk, mati pucuk dan sciatica

    . Ia juga membantu dengan kepekatan dan membekalkan tenaga semula jadi dan sokongan imun. Dari segi perubatan, ia digunakan sebagai analgesik, anti-radang dan anti-virus. Ia membantu melebar dan menguatkan arteri dan meningkatkan peredaran. Komposisi kimia termasuk tanin, phyto-kimia, dan flavonoid kerana kebolehannya antioksidan.

     Lebih baru-baru ini, kajian menunjukkan bahawa ekstrak Catuaba menguatkan sel-sel darah dan membantu mereka melawan semua jenis patogen, termasuk virus HIV.

     Pakar herba Brazil percaya bahawa komposisi atau warna buah-buahan atau herba, atau warna ekstrak, menunjukkan organ di mana ia beroperasi - organ untuk sembuh atau diperbetulkan. Ekstrak kulit Catuaba adalah merah, yang menghubungkan kepada darah, hati dan sistem peredaran darah. Hanya menggugurkan sekeping kecil ke dalam secawan air panas dan menonton ia bertukar merah sebagai api semangat. 

    Catuaba adalah sebatang pohon yang tumbuh di Amazon Utara dan di beberapa negeri utara di Brazil. Ia mempunyai bunga berwarna kuning dan oren dan dikenakan berbentuk bujur, buah kekuningan perang. Ia tergolong kepada keluarga Erythroxilaceae dan kulitnya mana alkaloid berkuasa Erythoxilum tertumpu, dengan kualiti yang luar biasa antivirus dan antibakteria. 

    Di Brazil, Ia amat popular di kalangan pasangan muda . Bolehdidapati dalam bentuk kapsul, sama ada secara bersendirian atau digabungkan dengan herba yang lain, dan dijual sama ada sebagai perangsang seksual atau hanya sebagai formula tenaga yang am.

    Apa kebaikkan makan catuaba ni?
    Antara kebaikkan UTAMA catuaba, adalah:
    1. Menggalakkan pembesaran senjata lelaki menjadi lebih besar dan panjang dengan keupayaan bertarung yang kuat. (masalah senjata saiz kecil)

    2. Memberikan lelaki badan yang lebih kuat, sihat dan bertenaga.

    3. Mencegah pancutan awal semasa bertarung, senjata suami menjadi lebih KERAS dan lebih TAHAN LAMA untuk memberi kepuasan yang maximum kepada isteri. (masalah suami pancut awal, isteri tak puas)

    4. Menseimbangkan hormon tubuh manusia dan menggalakan rembesan hormon lelaki.

    5. Menggalakan peredaran darah dan mencegah penyakit kardiovaskular

    6. Merawat masalah kencing tak puas dan kerap membuang air kecil pada waktu malam.

    7. Meningkatkan sistem imunisasi badan

    8. Memperbaiki masalah keletihan dan kebimbangan

    9. Melancarkan perjalanan darah dan membetulkan sistem saraf.

    10. Menguatkan daya ingatan walau lanjut usia.

    No comments:

    Post a Comment

    Fashion

    Beauty

    Travel